Læs hvad tidligere kursister har oplevet på deres rejse

LÆS FLERE ANMELDELSER PÅ VORES FACEBOOK GRUPPE

– Jeg havde en af mine bedste rejseoplevelser på turen med Zanzibar Sommerhøjskole nytåret 2017-2018, hvor Katrine og Mette havde arrangeret en fantastisk nytårs edition. Programmet var perfekt afbalanceret mellem læring (kulturforståelse, swahili, personlig udvikling mv.), ture rundt på Zanzibar – både for at se natur og kultur – samt sociale aktiviteter med de andre skønne deltagere. Og samtidig var der dejligt med tid til at slappe af på egen hånd. Fem stjerner og mine allervarmeste anbefalinger til højskolen og Katrine og Mette

Dorte K. Carlsson, Kursist nytår 2017

Jeg tog afsted for at møde nye mennesker, en ny kultur, få noget sol på en lækker strand, træne til en solopgang, nyde en udsigt eller to, se nogle vilde dyr, udfordre mig selv, holde ferie, drikke drinks, danse til Afrikansk musik, ligge i en hængekøje, snorkle med flotte fisk og meget mere. Jeg fik alle mine forventninger indfriet- og meget mere til.. ..Måske der også opstod nye venskaber..

Livet er en fest og det fortjener at blive nydt et smukt sted – Zanzibar

Michele Willaume Brændgaard, Kursist sommer 2017

Drømmen om å reise tilbake skjedde i sommer, da jeg og 4 norske venner var med på sommerhøyskolen. Vi ville oppleve mye av det samme som vi fikk oppleve da vi bodde på Zanzibar for 5 år siden – være en del av en gruppe og oppleve Afrika og kulturen på det flotteste. Det var helt fantastisk å være tilbake igjen og gjenoppleve det jeg hadde lengtet tilbake til så lenge. De beste utfluktene var allerede plukket ut og planlagt, samt en passe dose av faglig kompetanse.
Sommerhøyskolen er som en komprimert del av et høyskoleopphold, og jeg anbefaler det på det varmeste!

Caroline Christine Nordgård , Kursist 2016

I har givet mig den bedste ferie! Arrangørerne Mette og Katrine har i den grad formået at skabe rammerne for en ferie med tilpas fordeling af kultur, natur og sociale aktiviteter.

Det specielle ved denne tur er autenticiteten og at opholdet sker i samarbejde med og i stor respekt for de lokale. Gennem undervisning i den kulturelle kontekst og sproget, fik vi en vigtig indgang til mødet med den lokale befolkning i landsbyen Paje, tanzanianerne generelt og deres laid-back mentalitet.
Dagene byder på masser af natur både over og under havet, fysisk aktivitet, interessante og udfordrende besøg til Zanzibars lokale og mere almene attraktioner, sociale arrangementer med de lokale og holdet og sidst men ikke mindst, er der tid til det, som du har lyst til.

Minna Schroller , Kursist 2016

“En oplevelse for livet – det er virkelig dét, man får ved at tage på sommerhøjskole på Zanzibar.
Kurset bød på storslåede naturoplevelser, kendskab til og indsigt i den afrikanske kultur samt helt igennem gode sociale relationer til de andre kursister. Foruden dét, oplevede vi også, at der var tid og rum til bare at være til – geare ned og reflektere over sit liv.
Som par oplevede vi højskoleopholdet som værende en ideel ferieform. Samspillet og relationerne til de andre kursister gjorde, at tosomheden blev brudt lidt op. Selvom opholdet var tænkt som en fælles ferie, var det også berigende at tage på eventyr på egen hånd eller alene med de andre kursister.

Vi kan på det varmeste anbefale denne tur! – ikke mindst pga. Mette og Katrine, som var fantastiske, oplagte og velforberedte.”

Marlene & Jonas , Kursister 2016

Der er ikke mange ferie- og udenlandsophold, som bliver siddende i kroppen så lang tid som sommerhøjskolen på Zanzibar gjorde det for mig. Den største gave for mig, var at opleve Tanzania på en autentisk måde. Højskolens netværk og viden var med til at åbne dørene til lokalbefolkningen og give et nuanceret indblik i det lokale samfund, som jeg ikke ville have opnået på en almindelig ferie. Der var dog også tid til at holde ferie og nyde naturen, strandene og ikke mindst det fantastiske selskab fra de andre deltagere på højskolen.

Simon Dreyer , Kursist 2015

To ugers ferie i Tanzania. Sol, sand og safari. Men med højskolen blev det meget mere end det. Lynhurtigt blev vi introduceret til det lokale liv, sproget, den afrikanske tidsopfattelse og meget andet, som jeg ikke havde fået med, hvis jeg selv havde planlagt turen. Jeg kom hjem klogere, gladere og med masser af oplevelser, som jeg kan dele med mine nye venner. De gider nemlig godt se alle de mange hundrede fotos…

Hvis du er i tvivl, om du skal tage af sted næste år, så gør det!”

Christina Otzen , Kursist 2015